02 augusti 2009

Hampus

Jag är så förvirrad, ledsen och bestört.

Idag när Adde kom för att lämna Hampus så berättade Hampus att han vill bo varannan vecka hos pappa och att pappa håller på att kolla på det. Jag sa till honom att det är något som jag och pappa får prata om. Sedan vände jag mig till Adde som började prata om att han skulle kolla upp det med skolskjutar nu och att det måste göras nu och att papprena måste skrivas på direkt annars så får man ingen.

Jag blev så jävla förbannad men behöll lugnet och sa att vi har en tid bokat på socialen för samtal och att jag minsann inte tänkte diskutera det med honom ute i trapphuset när Hampus sitter och lyssnar. Han fortsatte envisas om att papprena skulle skrivas på snart.

Jag vet exakt varför han gör det här. Han är arbetslös och tänker att han kanske kan spara pengar på att låta Hampus bo hos dem varannan vecka. För det betyder ju att de slipper betala underhåll för Hampus till mig. Så jävla trött på att allt handlar om pengar för dem. Visst skulle det vara bra för mig och mitt liv om han tog mer ansvar men det skulle inte vara bra för Hampus och det är viktigast!

Pengar är inte allt. Och att låta Hampus vara den som tar upp det. Det gör mig så förbannad att de sitter och diskuterar sånna saker så att Hampus kan höra. Det är inte hans beslut och inget han ska behöva fundera på hela tiden.

Nu hoppas jag att det löser sig så Hampus kan bli glad igen för jag ser att han inte mår bra av att fundera på och känna att han slits mellan oss.

Inga kommentarer: